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EQUIPMENT

Halte bereit / make ready :

  • Wasserflasche / Water bottle

Hinweise zu den Übungen (scroll for English)

  1. 90/90 STRAIGHT LEG TRANSITION

Drücke deine Knie so gut es geht auf den Boden.

2. SEATED LEG LIFT

Je weiter nach vorne du mit deinen Händen gehst, desto anstrengender wird die Übung. Falls du es nicht schaffen solltest, die Beine vom Boden zu heben, ist das okay! Versuche einfach mit aller Kraft deine Beine zu heben.

3. SEATED PUSH AND PULL

Bei dieser Übung wirst du die Wasserflasche benätigen. Stelle die Flasche so vor dich hin, dass du sie knall nicht erreichen kannst.

4. SEATED PUSH AND PULL

Positioniere deine Füsse weiter voneinander weg um die Übung anstrengender zu machen.

English

  1. 90/90 STRAIGHT LEG TRANSITION

Try to push your knees to the floor as good as possible. You warm up the internal and external rotation of the hip.

2. SEATED LEGLIFT

Reach further forward with the hands to make the exercise more difficult. If you are not able to lift your legs off the ground, that’s fine. Try as good as possible.

3. SEATED PUSH AND PULL

This exercise requires the water bottle. Place it infornt of you so you can barely reach it. Push youself to try it anyways.

4. LONG LUNGE KNEE LIFT

Increase the angle between your legs to make it harder.

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